חברות נוספות מציעות עבודה

מאמרים בנושא חיפוש עבודה ותעסוקה



התנהלות ברשת כמדד להערכה תעסוקתית

כיצד מידע שקיים ברשת האינטרנט ובמדיה החברתית על מועמד משפיע על החלטת העסקתו

איך בוחרים היום עובד למשרה חשובה? באמצעות קורות החיים, ראיון קבלה, המלצות, מרכזי
הערכה ומבדקים שונים, אבל, גם דרך בירור אינטרנטי. אחוז עצום של החיפושים הצרכניים או
החברתיים היום מתחילים ברשת, כך שהבירור האינטרנטי על נתוני הרשת של מועמד לעבודה
נראה טבעי. אם חשבנו שמדובר בעניין לסקרנים ומחפשי רכילות בלבד, מחקר חדש מצביע על קשר
מובהק בין התמונה המצטיירת על אדם דרך התנהלות הרשת שלו, להערכה המקצועית שלו אחרי כמה חודשי עבודה.

מבררים עלינו
בין אם יודו בזה או לא, כבר שנים שהמעסיקים ומנהלי משאבי האנוש עורכים סריקות אינטרנט
קצרות על מועמדים לעבודה, בדיוק כמו שאנחנו נחרוש את אתר החברה שאליה הוזמנו לראיון,
כדי לבדוק התאמה אליה או בכדי להתכונן לראיון. חיפוש בגוגל, או במנוע חיפוש מוביל אחר
, צפוי להעלות את כל המידע שפורסם עלינו ברשת: מטוקבקים ופוסטים אישיים ועד לפרסומים
שאנחנו מאוזכרים בהם. ברור שהרשת לא מציגה את הכל, אבל היא לא שוכחת גם שערוריות
שהייתם מעורבים בהם, משפטים, פליטות פה וסטטוסים ששכחתם שכתבתם אבל גוגל יזכיר לכם.
מסקירה של פרופיל הפייסבוק או של רשתות חברתיות אחרות אפשר לקבל תמונה שלמה יותר
ולגבש דעה עלינו: התחביבים, הסגנון החברתי, האופן שבו אנו מתבטאים, התחומים שמעסיקים אותנו
והדעות שלנו. אינטואיטיבית ברור שאפשר ללמוד הרבה על אדם דרך פרופיל הפייסבוק שלו,
אבל יש מי שיגיד שרוב המידע לא רלוונטי. מחקר חדש שמצוטט באתר
Feeder- בלוג טכנולוגי, מראה שהמידע שאפשר ללמוד בפרופיל הפייסבוק שלנו רלוונטי ועוד איך.

פייסבוק ככלי להערכה מקצועית?
במחקר שנערך במספר אוניברסיטות בארה"ב ופורסם בוול סטריט ז'ורנל, התבקשו מספר ניסיינים להעריך
56 סטודנטים עובדים על בסיס בחינה בת 10 דקות של פרופיל הפייסבוק שלהם. עורכי המחקר התבקשו
לדרג ולתאר כל אחד מהם בקטגוריות מסויימות אך לא נקבעו פרמטרים קשיחים לדירוג של כל אחד.
לאחר שישה חודשים התקבלה הערכה מקצועית של מעסיקם של כל אחד מהמשתתפים בניסוי ונערכה
השוואה בין ההערכה שנוסחה על בסיס הפרופיל בפייסבוק להערכה המקצועית.
הממצאים מראים קשר מובהק בין הערכות מבוססות פייסבוק להערכות על עבודה בפועל ומחזקים,
באופן מפתיע את השימוש בבירורים אינטרנטים ברשתות חברתיות כחלק מהליך הקבלה לעבודה.
ממצא מעניין נוסף גילה שתמונות פרועות ממסיבות למשל, לא בהכרח ישרתו אותנו באופן שלילי,
אלא יציגו התנהלות חברתית חיובית – שתתפס באור חיובי אצל המעסיק העתידי.


המאמר נכתב על ידי אפרת רוזן, מנהלת תוכן באתר
feeder - אתר המתמחה בחדשות מתחום הדיגיטל.


שתף מאמר ב


ניתן לצפות במשרות חמות ב- Runner, בפייסבוק, בלינקדין, בטוויטר וב- RSS.